COL·LEGI MARE DE DÉU DE LA MERCÈ

FASES DE L'ESTRATÈGIA DIGITAL DE CENTRE > ANÀLISI

ANÀLISI

La segona fase de l'EDC consisteix en l'anàlisi de la informació obtinguda a la diagnosi i la detecció dels punts forts i febles de la nostra escola en relació a les TIC.

PUNTS FORTS

  • El centre té una àmplia experiència en l'ús de les TIC com a eina d'ensenyament i aprenentatge (Projecte iPads a Infantil i Primària i Projecte 1x1 a l'ESO). Això facilita l'assoliment de la competència digital al nostre alumnat.
  • El pressupost destinat en material TIC permet oferir:
    • uns equips digitals actualitzats i de qualitat (iPads, pantalles interactives, material de robòtica i programació, ordinadors, impressores 3D ...)
    • connexió a internet estable i d'alta velocitat a tot el centre, tant per l'alumnat com pel personal docent.
    • suport tècnic especialitzat per l'alumnat i famílies.
  • El professorat té un alt nivell de competència digital
  • En general, les famílies presenten un nivell de competència digital adequat per interactuar amb l'escola.
  • Elevat grau de satisfacció envers la comunicació (plataforma educativa, correu electrònic, xarxes socials, pàgina web).
  • L'alumnat es mostra motivat i s'involucra en el procés d'aprenentatge.

PUNTS FEBLES

  • Necessitat d'ampliar el temps dedicat a l’ensenyament amb TIC al Cicle Superior de Primària.
  • Necessitat de millorar la retroalimentació i suport a l’alumnat al Cicle Superior de Primària.
  • No existeix un banc de recursos en línia organitzat per l'ús del professorat i l'alumnat

3. Objectius