La nostra proposta educativa es basa en el desenvolupament de les competències bàsiques, per tal d’utilitzar els coneixements i habilitats, de manera transversal i interactiva, en contextos i situacions que requereixen la intervenció de coneixements vinculats a diferents sabers, cosa que implica la comprensió, la reflexió i el discerniment tenint en compte la dimensió social de cada situació.
Aquestes competències bàsiques es desenvoluparan en les diferents matèries i amb activitats de diferents graus de complexitat que comportin connexions entre continguts interdisciplinaris i s’integraran les diferents experiències i aprenentatges dels alumnes.
La nostra proposta s’emmarca dins del Model Pedagògic de les escoles FEM. Aquest ens orienta sobre les línies pedagògiques i didàctiques que han de nodrir el projecte educatiu del nostre centre. Els quatre eixos troncals del PEC són els següents:
- Educació multilingüe
- Educació digital i tecnològica
- Innovació metodològica
- Educació emocional
EDUCACIÓ MULTILINGÜE
Entenem l’aprenentatge de l’anglès com una vivència interdisciplinària per això, a part de les hores reglades, es potencia l’Anglès amb un taller d’expressió (Theatre) d’una hora setmanal a 1r d’ESO i amb un taller d’Anglès (English Language Skills) d’una hora setmanal a 3r i 4t ESO. També les matèries curriculars de Physical Education (EF) de 1r a 4t d’ESO en aquesta llengua, així com les pràctiques de Laboratori de 1r a 3r d’ESO.
També comptem amb un auxiliar nadiu de conversa. L’objectiu és potenciar la pràctica de la llengua anglesa, sobretot la part oral, a través de la presència d’una persona jove, que és nadiua, i que col·labora en les activitats d’ensenyament-aprenentatge de la llengua estrangera, a partir de les indicacions dels mestres i professors de l’escola.
Les tasques de l’auxiliar de conversa han de tenir com a objectiu incrementar la seguretat de l’alumnat a través de la pràctica de la conversa.
Cambridge Official Examinations for Schools
En aquests moments la necessitat d’acreditar el nivell d’anglès és molt important a la nostra societat. Per accedir a una oferta laboral, obtenir un títol universitari o sol·licitar un programa Erasmus, per exemple, ja se sol demanar un nivell d’anglès B2. La nostra escola vol facilitar el procés d’obtenció d’aquesta titulació oferint l’examen de certificació d’anglès del segle XXI: Cambridge Official Examinations for Schools. Cambridge Offficial Examinations destaca principalment per la seva qualitat i meticulositat, i també per la flexibilitat i la seguretat que proporciona. Cambridge Official Examinations for Schools és un examen de certificació de la competència general en anglès desenvolupat per Cambridge University Press. Per què és l’examen d’anglès del segle XXI?
Els exàmens es basen en situacions autèntiques i posen a prova les quatre habilitats -Speaking, Writing, Reading & Listening- de manera que preparar-se per als exàmens ajuda els estudiants a desenvolupar les habilitats que necessiten dins i fora de l’aula. Els exàmens estan plens de temes i tasques motivadores que fan que l’aprenentatge sigui agradable, eficaç i gratificant.
Diploma Dual
El Diploma Dual® ofereix la possibilitat d’obtenir dues titulacions alhora: el batxillerat del país d’origen, de manera presencial, i l’American High School Diploma, en modalitat online. Es pot començar a 2n, 3r o 4t d’ESO. És un programa interdisciplinari que emfatitza la immersió educativa en anglès, la capacitació tecnològica i el desenvolupament personal de l’alumne.
El programa curricular del Diploma Dual® inclou continguts interessants als quals l’alumne no tindria accés normalment i que suposen un enriquiment personal i acadèmic. La possibilitat d’unir-se a clubs socials (de periodisme, d’arts, de fotografia…) li permetrà relacionar-se amb altres estudiants que tenen les mateixes inquietuds.
D’altra banda, cursar la doble titulació de batxillerat indica que l’alumne té habilitat i disciplina, així com la capacitat d’afrontar el repte de compaginar una doble titulació, qualitats que són molt valorades al mercat laboral.
Estades a Irlanda
L’English Summer Camp és un campus que es realitza durant el mes de juliol a Irlanda. Les classes es fan cada matí, de dilluns a divendres, i cada curs té el seu propi pla d’estudis planificat amb cura. Les classes se centren a desenvolupar les habilitats bàsiques del llenguatge, amb especial èmfasi en la parla i l’escolta. A més a més, les nostres activitats estan dissenyades per mantenir els nostres estudiants actius i entretinguts mentre veuen el millor de Dublín i les seves regions circumdants, Malahide i Ireland.
Tots els nostres estudiants s’allotgen en famílies, acuradament, seleccionades a Malahide i tots els estudiants poden anar a peu a l’escola. Garantim una nacionalitat per família, tret que se sol·liciti el contrari.
EDUCACIÓ DIGITAL I TECNOLÒGICA
Educat 2.0
Promovem l’ús dels instruments digitals en els processos d’ensenyament i aprenentatge amb la incorporació d’ordinadors portàtils propis de cada alumne els quals treballen amb continguts i llicències digitals (de manera total o parcial segons la matèria) i es promou el treball en l’àmbit digital a través d’una plataforma educativa i de les eines de treball en l’entorn Microsoft.
Les aules estan equipades amb pissarres digitals (PDI) que permeten un aprenentatge interactiu. Aquest ensenyament interactiu permet l’ús d’estratègies que estimulen i motivenl’alumnat per aprendre més i amb més eficàcia.
En finalitzar 4t d’ESO, proposem al nostre alumnat que es presenti a les proves ACTIC. Amb elles, s’obté la certificació acreditativa de la competència digital i estan avalades per la Generalitat de Catalunya. La majoria les superen amb èxit.
Robòtica i programació
Continuem amb el projecte iniciat a Infantil i Primària, treballant el llenguatge de la programació a partir de la robòtica, des de 1r ESO fins a 4t ESO amb diferents eines:
- 1r ESO: Introducció i consolidació de la programació amb Scratch
- 2n ESO: Introducció i desenvolupament de la robòtica amb LEGO Mindstorms NXT
- 3r ESO: Consolidació de la robòtica amb LEGO Mindstorms EV3 i introducció al disseny 3D i a la impressió 3D amb Tikercad i Sketch Up. Creació d’Apps amb Appinventor
- 4t ESO: Introducció i desenvolupament de la programació amb Arduino
Objectius:
- Definir un itinerari adreçat a tot l’alumnat que desenvolupi competències vinculades a la robòtica, la programació, el disseny i la impressió 3D.
- Desenvolupar habilitats de robòtica, programació, disseny i impressió 3D mitjançant un enfocament metodològic:
- Competencial i basat en el mètode de projectes.
- Que fomenti el treball en equip i la resolució de problemes extrapolables a situacions reals.
- Fomentar l’interès de tot l’alumnat en l’àmbit cientificotecnològic i millorar-ne el corresponent rendiment acadèmic.