PRESENTACIÓ
El Pla de Pastoral recull tots aquells elements que volen facilitar la tasca de donar a conèixer el missatge cristià i el carisma mercedari a la comunitat educativa. Aquest brolla del Caràcter Propi de la nostra Escola, que és el nostre senyal d’identitat i motiu de reflexió constant. Seguint el carisma original de Sant Pere Nolasc, Santa Maria de Cervelló i Lutgarda Mas i Mateu.
Fidels a la nostra identitat, l’escola mercedària s’esforça a desenvolupar la seva tasca educativa en favor del seu alumnat, oferint-los una educació que, fonamentada en els valors de l’Evangeli, integra els elements educatius i els pastorals (educa evangelitzant i evangelitza educant) i resta oberta als ambients plurireligiosos i pluriculturals de la nostra societat actual.
OBJECTIU ANUAL
Aquest curs 2025-2026, l’objectiu proposat en el Pla de Pastoral és el treball en la virtut de l’Assertivitat.
Aquesta proposta desenvoluparà un dels aspectes més importants del nostre caràcter propi:
“Educar en el diàleg: és ensenyar, des de la pràctica quotidiana, a trobar solucions pacífiques i justes als nostres conflictes”.
L’assertivitat és una virtut que implica actituds com la sinceritat, la dedicació de temps per atendre les raons i propostes dels altres. Una virtut que es construeix dia a dia en les relacions interpersonals i amb l’entorn; que contribueix a construir un món més just i solidari segons les paraules i accions de Jesús.
Així doncs, es convida la comunitat educativa a participar en la reflexió i en la interiorització d’aquesta virtut, que s’anima treballant durant aquest curs.

CAMPANYES SOLIDÀRIES
- Recollida d’aliments (coordinat per Servei Comunitari – 4t d’ESO)
- L’Esmorzar Solidari (ONG Mans Mercedàries) a Nadal en Família (coordinat per Servei Comunitari – 4t d’ESO)
- Xerrada ONG Mans Mercedàries i el Berenar Solidari (coordinat per Servei Comunitari – 4t d’ESO)
CELEBRACIONS
- Pregària del matí
- Moment projecte Atura’t
- Diada de la Mercè (24 de setembre)
- Advent i Nadal
- Quaresma i Pasqua
- Missa Acte Final d’Etapa (4t d’ESO)