Al llarg de l’etapa d’educació infantil els nens i nenes van desenvolupant les seves capacitats cognitives, psicomotores, d’equilibri personal, de relació interpersonal i d’integració social.
Els hàbits es fonamenten en valors que guien i regulen la conducta personal i social, s’aprèn de l’error i també de l’èxit.
El treball d’aprenentatge que duem a terme a Educació Infantil s’emmarca dins del nostre Model Pedagògic de les escoles de la FEM.
Treballem per una escola que afavoreix entorns d’aprenentatge respectuosos amb aquests principis clau:
- Entorns que estimulen el compromís actiu dels alumnes.
- Entorns que es fonamenten en la naturalesa social del procés d’aprendre i promouen activament l’aprenentatge cooperatiu.
- Entorns on els docents estan en sintonia amb les motivacions dels alumnes i amb el paper clau de les emocions en l’assoliment de resultats.
- Entorns que tenen en compte les diferències individuals entre l’alumnat. 5)
- Entorns que exigeixen esforç i afany de superació.
- Entorns amb unes expectatives clares i que apliquen estratègies d’avaluació coherents.
- Entorns que afavoreixen la relació entre àrees de coneixement, construint connexions horitzontals.
En finalitzar l’etapa d’educació infantil els nens i nenes han d’haver adquirit les següents capacitats:
Aprendre a ser i actuar de forma cada vegada més autònom/a.
Aprendre a pensar i a comunicar.
Aprendre a descobrir i tenir iniciativa.
Aprendre a conviure i habitar el món.