Com cada any per aquestes dates arriba el dilema: Castanyada o Halloween?
Què els expliquem i què treballem amb els nostres alumnes?
D’una banda la tradició, els costums i la necessitat que el nostre llegat cultural i gastronòmic passi de generació en generació. Pels passadissos de l’escola sentim: “La castanyera” i veiem com els nostres alumnes piquen de peus per fer el “clon-clon” de les sabates, o veiem pels racons de les classes una exposició dels productes típics d’aquesta època de l’any: qui sap si alguna d’aquestes castanyes serà un eriçó ben engalanat o un collaret?
La nostra castanyera ens ha explicat contes i ha ballat amb nosaltres!
L’alumnat de primària ha fet tallers creatius amb castanyes i moniatos. Qui diu que només es poden menjar?
D’altra banda, la necessitat de conèixer altres realitats del món: trick or treat? I ens imaginem, com a les pel·lícules, que ens omplen les carbasses de caramels.
Al mateix temps i al mateix lloc trobem també les teranyines, els monstres i les bruixes, els zombis, els ratpenats i les carbasses que ens recorden que hi ha noves tradicions, nous aprenentatges i que tots tenim el nostre espai reservat. Tenim la possibilitat d’ampliar el nostre vocabulari en llengua anglesa i potenciar la dimensió comunicativa.
Alumnes de CS (5è) treballant el vocabulari propi de la tardor
Alumnes de CM (3r) creant monstres i zombis amb material reciclat
Per què hem de triar si tenim la possibilitat de quedar-nos amb totes dues?
La nostra escola ho té clar: formem part d’una societat multicultural i multi ètnica que ens aporta nous descobriments i ens enriqueix.
Els alumnes de CS decoren carbasses per a Halloween
Els col·legis de la Fundació Educativa la Mercè ( FEM) es defineixen com a centres innovadors, transformadors i en constant actualització.
La nostra missió atén la formació i la millora continuada a partir de l’acompanyament de l’alumnat, fomentat en els eixos del nostre Model Pedagògic: treball competencial, atenció a la diversitat, plurilingüisme, noves metodologies, ús de les TIC, benestar emocional, col·laboració amb altres centres i institucions, relació família-escola i innovació educativa. És un model que es basa en la plena confiança i el compromís del professorat, les famílies i l’alumnat.
El desenvolupament diari del model pedagògic a les aules vol ser la nostra projecció social basada en la humilitat però amb la ferma contribució al creixement de les persones, ciutadans i ciutadanes futurs, i a la millora de la societat.
Per a més informació:
C/ Verge de la Mercè, 16
08980 Sant Feliu de Llobregrat
93 666 10 79
secretaria@santfeliu.femlamerce.cat
www.lamercesantfeliu.cat